گروه هنری تاک

گروه هنری تاک

اخبار تاترهای عروسکی و نمایش های کودک سطح تهران
گروه هنری تاک

گروه هنری تاک

اخبار تاترهای عروسکی و نمایش های کودک سطح تهران

خبر اجرا در خبرگذاری مهر

 

مهرداد قرآن کیش: برگزار کنندگان جشنواره‌ تئاتر ماه به تئاتر کودک، ادای دین کرده‌اند

با اضافه شدن بخش تئاتر کودک و نوجوان به جشنواره تئاتر ماه تئاتر کودک و نوجوان هم در نزد مسئولین و هم هنرمندان جدی‌تر تلقی می شود.

با اضافه شدن بخش تئاتر کودک و نوجوان به جشنواره تئاتر ماه تئاتر کودک و نوجوان هم در نزد مسئولین و هم هنرمندان جدی‌تر تلقی می شود.

مهرداد قرآن کیش؛ نویسنده و کارگردان نمایش "زیرگنبد کبود"؛ به خبرنگار صحنه گفت: من با توجه به اینکه از شاگردان آقای حسن دولت آبادی هستم متوجه شدم که در جشنواره تئاتر ماه امسال بخش کودک و نوجوان به جشنواره افزوده شده و من هم از آنجا که سال هاست در این عرصه فعالیت می‌کنم تصمیم گرفتم در این بخش شرکت کنم.

وی افزود: خوشبختانه کسانی که بخش کودک و نوجوان را به جشنواره تئاتر ماه امسال اضافه کرده‌اند همگی خود کسانی هستند که سال‌ها در این عرصه فعالیت می‌کنند و به نوعی می‌توان گفت که تئاتر کودک و نوجوان ما به آن‌ها مدیون است.

قرآن کیش، هدف برگزار کنندگان بخش تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر ماه را احساس تعهد و ادای دین ایشان به تئاتر کودک و نوجوان دانست و گفت: به اعتقاد من با اضافه شدن این بخش به جشنواره تئاتر ماه؛ تئاتر کودک و نوجوان در نزد مسئولین و هنرمندان جدی‌تر تلقی می‌شود و با این حرکت برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با تئاتر سرمایه‌گذاری می‌شود از طرفی برای هنرمندان فعال در این عرصه هم فرصتی برای تجربه کردن است و من امیدوار هستم که این حرکت ادامه پیدا کند و کوتاه مدت نباشد.

وی در خصوص نمایش "زیرگنبد کبود" گفت: نمایش "زیر گنبد کبود" یک اقتباس آزاد از داستان "مار و شغال" از کتاب کلیله و دمنه است که به صورت کاملاً عروسکی به شکل "بونراکو" و "ماپت" برای گروه سنی مهد، پیش دبستانی و دبستان اجرا می‌شود.
قرآن کیش در پایان افزود: نمایش "زیرگنبد کبود" به دلیل داشتن داستان آموزنده از یک داستان کهن ایرانی برای بچه‌ها به صورت موزیکال به مدت 50 دقیقه در جشنواره به روی صحنه می‌رود.

گفتنی است نمایش "زیرگنبد کبود" در روزهای یکشنبه؛ 23 مهرماه سال جاری؛ از ساعت 15:30 در تماشاخانه مهر در نهمین جشنواره‌ی تئاتر ماه به صحنه می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد